مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 14:112023-01-26بين الملل

سرمای شدید شرق آسیا را فرا گرفت


از چین تا ژاپن، سرمای شدید شرق آسیا را فرا گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از سی ان ان، ده ها میلیون نفر در سراسر آسیای شرقی در برابر سرمای شدید روز چهارشنبه مقاومت کردند زیرا دمای زیر صفر و برف سنگین باعث آشفتگی سفر در طول تعطیلات سال نو چینی شد و کارشناسان آب و هوا هشدار دادند که چنین رویدادهای شدید آب و هوایی به "پیده جدید" تبدیل شده است.

مقامات گفتند که کره جنوبی در این هفته هشدارهای جدی درباره بارش ب رف و یخبندان صادر کرده است زیرا دمای هوا در پایتخت سئول به منفی 15 درجه سانتیگراد (منفی 5 درجه فارنهایت) کاهش یافته و در سایر شهرها به پایین ترین حد خود رسیده است.

به گفته ستاد مرکزی مقابله با بلایا و ایمنی، در جزیره توریستی محبوب ججو، هوای بد منجر به لغو صدها پرواز شد در حالی که کشتی های مسافربری به دلیل امواج بزرگ مجبور به ماندن در بندر شدند.

وو جین کیو، سخنگوی اداره هواشناسی کره به سی ان ان گفت: هوای سرد از قطب شمال پس از سفر از روسیه و چین مستقیماً به کره جنوبی رسیده است.

وو گفت که در حالی که دانشمندان دیدگاه بلندمدتی از تغییرات آب و هوا داشتند، "ما می توانیم این آب و هوای شدید - هوای بسیار گرم در تابستان و هوای بسیار سرد در زمستان - را به عنوان یکی از سیگنال های تغییر آب و هوا در نظر بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمای شدید شرق آسیا را فرا گرفت

سرمای شدید شرق آسیا را فرا گرفت