مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 09:202023-01-26اقتصادي

اهمیت وجود آب انبارها درشهرستان نایین در حل بحران کم آبی


رییس آبفای شهرستان نایین با بیان اینکه این شهرستان در موقعیت بیابانی و خشک قرار گرفته و بارش باران کم و منابع آب محدودی دارد، گفت: در فصل تابستان که مشکل کیفیت آب را داریم، - محمدعلی عباسی رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین در گفت وگو با خبرنگار فارس در نایین، اظهار داشت: در تابستان سال جاری مصرف سرانه آب شهرستان نایین نسبت به سایر شهرستان های استان بسیار زیاد بوده و این در حالی است که نایین در موقعیت بیابانی و خشک قرار گرفته و بارش باران کم و منابع آب محدودی دارد.

وی افزود: در نایین آب از بیرون به شهر انتقال پیداکرده و با هزینه های بسیار سنگین و مشکلات فراوان خط انتقال و ایستگاه های پمپاژ همراه است و نیاز به مدیریت بیشتر مصرف آب دارد.

عباسی با اشاره به اینکه گذشتگان ما به آب احترام گذاشته و بسیار صرفه جو بودند، بیان کرد: در دسترس بودن و قیمت ارزان آب باعث شده مردم تصور کنند این نعمت همیشگی بوده و به ارزش واقعی آب بی توجه باشند که لازم است این امر آموزش داده شود.

رییس آبفا شهرستان نایین تصریح کرد: طرح پویش حامیان مصرف آب مخصوص مادران و دختران به جهت آموزش مدیریت صحیح آب به این قشر که بیشترین تأثیرگذاری را در مصرف دارند، در شهرستان نایین و 9 شهرستان پرمصرف استان برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت وجود آب انبارها درشهرستان نایین در حل بحران کم آبی

اهمیت وجود آب انبارها درشهرستان نایین در حل بحران کم آبی