مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 09:002023-01-26اقتصادي

گره و گره چین/ هنر؛ معدن طلای روباز


اصفهان را با عنوان نصف جهان می شناسند، چرا؟ آیا به خاطر کارخانه ذوب آهن و فولاد مبارکه است؟ یا به خاطر پادشاهانش؟ یا چهارفصل بودن و میوه جاتش؟ خیر، - از پرتو هنرمندان این شهر و هنرشان بوده است که میدان نقش جهان و سی وسه پل و پل خواجو و مانند اینها را ساختند و شما هم ارگ جهان نما ساختید و بزرگ ترین فاجعه معماری را رقم زدید! شما چه کار کردید؟ در چه زمینه از هنرمندان استفاده کردید؟ مترو ساختید و آن را از میان چهارباغ و کنار سی وسه پل حرکت دادید! آیا در ایستگاه های مترو از هنر هنرمندان استفاده کردید که در آینده موزه داشته باشید؟! متأسفانه بودجه هایی می آید باید بین یکسری افراد خاص تقسیم شود! و این مشکل از سیاست کلان مسئولان ما است که هیچ استفاده ای از هنر نمی شود! در کدام المان های شهری از هنر هنرمندان صنایع دستی استفاده کرده اند؟! در کدام رشته؟! هر جا هم استفاده شده به غیر از ضرر برای هنرمندان چیزی نداشته است.

این جمله ها را مجید عزیزالهی، هنرمند هنر پر راز و رمز گره چینی می گوید که سال هاست با چوب و شیشه، گره از زلف خانه های تاریخی شهرمان می گشاید.

او از درد مشترکی صحبت می کند که در بین همه هنرمندان وجود دارد و آن هم عدم توجه به هنر و هنرمند است و تأکید می کند که حضور توریست یک موضوع حیاتی برای صنایع دستی است اما وقتی توریست نباشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره و گره چین/ هنر؛ معدن طلای روباز

گره و گره چین/ هنر؛ معدن طلای روباز