مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 22:552023-01-25اقتصادي

اجرای طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز طرح ضربتی مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امید خلیل زاده در این زمینه اظهار کرد: پیش بینی می شود در صورت همکاری دامداران نزدیک به 340 هزار رأس دام سنگین و بالغ بر 4 میلیون رأس دام سبک در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت دو ماه با همکاری بالغ بر 117 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت حساس دام ها استان است، افزود: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری ها جلوگیری کنند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

اجرای طرح مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی