مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 21:102023-01-25اقتصادي

درآمد 60 درصد دفاتر اسناد رسمی اصفهان تکافوی هزینه ها را نمی دهد


رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان گفت: دفاتر اسناد رسمی بدلیل رکود بازار بشدت زیان ده شدند و درآمد حدود 60 درصد این دفاتر در استان تکافوی هزینه ها را نمی دهد.

- سیامک بهارلویی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان اصفهان 530 دفترخانه اسناد رسمی دارد که حدود نیمی از این ها در شهر اصفهان فعالیت می کنند، اظهار داشت: مسائل اقتصادی و رکودی که در بازار حاکم شده و گرفتن حق صدور سند مالکیت خودرو از دفاتر اسناد رسمی طی یک سال اخیر باعث شد که این دفاتر به شدت زیان ده شوند.

وی افزود: طبق آمار درآمد 60 درصد دفاتر اسناد رسمی استان تکافوی هزینه ها را نمی دهد و سران دفاتر به ناچار و علیرغم میل باطنی مجبور می شوند کارمندان خود را تعدیل و اخراج کنند؛ البته چاره ای جز این برای آنها نمی ماند زیرا درآمد برخی دفاتر حتی کفاف اجاره و هزینه های جاری دفترخانه را نمی دهد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان با بیان اینکه امید است با دوراندیشی مسئولان این مسائل و مشکلات برطرف شود، به وضعیت حق التحریر دفاتر اشاره کرد و گفت: متأسفانه بر اساس قانونی که حدود یک قرن پیش نوشته شده، حق التحریر دفاتر اسناد رسمی هر چهار سال یکبار بازبینی می شود درحالی که هیچ نهادی در کشور وجود ندارد که درآمدهای آن را چهار سال یکبار بازبینی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 60 درصد دفاتر اسناد رسمی اصفهان تکافوی هزینه ها را نمی دهد

درآمد 60 درصد دفاتر اسناد رسمی اصفهان تکافوی هزینه ها را نمی دهد