مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:152023-01-25پزشكي

ارتباط چاقی با جنسیت و عوامل فرهنگی


ایران یک کشور در حال توسعه با درآمد متوسط تحت تغییرات فرهنگی، محیطی و اقتصادی بوده و شیوه زندگی و رژیم غذایی در چند سال اخیر به طور قابل ملاحظه ای تغییر یافته است؛ - این تغییرات اثرات منفی بر مصرف انرژی و هزینه ها سرانه داشته.

طی سال های اخیر، چاقی در سراسر جهان به عنوان یک دغدغه جدی بهداشتی مطرح و موجب تعریف یک روز جهانی برای پرداختن به اطلاعات و آگاهی های مرتبط با آن، شده است؛ تخمین سازمان بهداشت جهانی آنست که حدود یک میلیارد نفر در جهان با اضافه وزن و چاقی مواجه باشند و در این بین، روند رو به رشد چاقی در کودکان و نوجوانان سلامت آنان را با مخاطره مواجه کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان و صاحب نظران عوامل مختلفی را در بروز چاقی و اضافه وزن موثر می دانند که مهمترین آنها، عادات بد تغذیه و سبک زندگی است؛ اگرچه در این ارتباط نقش جنسیت هم مد نظر قرار گرفته اما موضوع مهم، عوامل فرهنگی اثرگذار بر ابعاد مختلف جامعه و موثر بر روش های تغذیه و سبک زندگی است که باید به شکلی ویژه مورد توجه قرار گیرد.

  کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز چهارشنبه 5 بهمن در یک کارگاه آموزشی، ضمن بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی چاقی را به عنوان یک همه گیری مطرح کرده که بروز آن در حال افزایش است، گفت: چاقی تبدیل به یک مشکل سلامت همگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط چاقی با جنسیت و عوامل فرهنگی

ارتباط چاقی با جنسیت و عوامل فرهنگی