مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:052023-01-25اقتصادي

بیش از 4 میلیون راس دام در آذربایجان غربی مایه کوبی می شوند


مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود در صورت همکاری دامداران نزدیک به 340 هزار راس دام سنگین و بالغ بر 4 میلیون راس دام سبک در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت دو ماه در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود در صورت همکاری دامداران نزدیک به 340 هزار راس دام سنگین و بالغ بر 4 میلیون راس دام سبک در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت دو ماه در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

امید خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: طرح ضربتی مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی از 4 بهمن ماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و با همکاری بالغ بر 117مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت حساس دامها استان است، اظهارکرد: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی ، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 4 میلیون راس دام در آذربایجان غربی مایه کوبی می شوند

بیش از 4 میلیون راس دام در آذربایجان غربی مایه کوبی می شوند