مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 08:552023-01-25اجتماعي

تغییر عنوان بلوک به بوستان در باغ رضوان اصفهان


مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان از تغییر واژه بلوک به بوستان در آرامستان باغ رضوان خبر داد.

- علی حاجیان مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از تغییر واژه بلوک به بوستان خبر داد و اظهار کرد: آنچه از قدیم در این آرامستان اصطلاح بوده، استفاده از واژه بلوک در تقسیم بندی قطعات بوده است.

وی افزود: اما باغ رضوان اسم با مسما و اندیشیده ای است که با زمینه های معرفتی ما مسلمانان همخوانی دارد و به معنای باغ بهشت است، همین واژه دلالت معنایی به زندگی پس از مرگ نیز دارد که نقطه مقابل نیستی و پوچی است.

حاجیان بیان کرد: واژه بلوک گذشته از اینکه یک واژه فرنگی است و در اذهان عموم دلالت بر سازه سیمانی مرده و بی جانی دارد که خود مولد نوعی تصویرسازی ذهنی است که به سکولاریزه کردن مفهوم مرگ کمک می کند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: رعایت حروف اختصار نوشته شده بر روی سنگ مزار (ق:قطعه- ب:بلوک – ر:ردیف – ش:شماره) محدودیتی بود که ما با آن مواجه بودیم، بنابراین بعد از نظرخواهی از صاحب نظران این حوزه و تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان واژه بوستان جایگزین واژه قبل شد تا هم مسأله سنگ نوشته ها دستخوش تغییر نشود و هم واژه بوستان با عنوان باغ رضوان همخوانی داشته باشد، بنابرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر عنوان بلوک به بوستان در باغ رضوان اصفهان

تغییر عنوان بلوک به بوستان در باغ رضوان اصفهان