مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 08:202023-01-25پزشكي

آثار سرطان در سه نسل بعدی فرد قلیانی/ نقش ژنتیک در سرطان ها


رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با نقش ژنتیک در انتقال سرطان ها به نسل های بعدی، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پروفسور محمد اسماعیل اکبری، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، با بیان اینکه تا به حال بیش از 200 نوع سرطان شناخته شده است، احتمال ابتلاء به آنها را تا آخر عمر امکان پذیر دانست.

وی به چاقی و اضافه وزن، استفاده از هورمون های عضله ساز، استرس های مزمن و مسائل خلقی، به عنوان عوامل مستقیم شناخته شده و تأثیر گذار در ایجاد انواع سرطان ها اشاره کرد.

فوق تخصص جراحی سرطان، در پاسخ به این سوال که چرا عده ای از افراد بدون هیچ گونه عوامل زمینه ای، مبتلا به سرطان می شوند، گفت: سرطان ها به میزان زیادی با تغییرات ژنتیکی ارتباط دارند، این یک بحث جدید است که انتقال اطلاعات از طریق ژن ها را مطرح می کند (اپی ژنتیک) به طوری که اگر فردی قلیان بکشد، در سه نسل بعدی اثرات آن را خواهیم دید.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروز هر کاری انجام دهیم، تنها به خودمان ضرر نمی زنیم بلکه این ضرر دامنگیر نسل های آینده ما نیز خواهد شد.

بنابراین عوامل امروز ما، به جد و آباد ما مربوط است، پس به گونه ای زندگی کنیم تا آسیب به نسل های آینده ما کمتر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار سرطان در سه نسل بعدی فرد قلیانی/ نقش ژنتیک در سرطان ها

آثار سرطان در سه نسل بعدی فرد قلیانی/ نقش ژنتیک در سرطان ها