مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 18:452023-01-24اجتماعي

گلستانی ها در هفته گذشته 2500 واحد خون اهدا کردند


مدیر کل انتقال خون استان گلستان گفت: اهالی گلستان در ایام یخبندان هفته گذشته با مراجعه به مراکز خون گیری دو هزار و 500 واحد خون اهدا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فاطمه محمدی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در یک هفته گذشته که شاهد یخبندان بودیم، توانستیم با مدیریت خوب ذخایر خون نزدیک به دو هزار 500 واحد خون از اهداکنندگان دریافت و ذخایر مورد نیاز را تأمین کنیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: در هفته گذشته، مواجهه با روزهای سرد و تعطیل شدن ادارات، نهادها و مدارس می توانست باعث کم شدن مراجعات اهداکنندگان و افت ذخایر خون شود که با اطلاع رسانی از طریق رسانه های استانی و شبکه های اجتماعی توانستیم خون مورد نیاز 25 بیمارستان و مرکز درمانی را تأمین کنیم.

وی افزود: شرایط جوی می تواند ذخایر خون را با نوسان مواجه کند اما نیاز به خون مستمر و همیشگی است.

محمدی گفت: سه هزار و 500 بیمار خاص و نیازمند به خون از جمله، هزار بیمار دیالیزی و 400 بیمار مبتلا به تالاسمی در استان وجود دارد که برای تأمین نیاز این بیماران به صورت مداوم باید اهدای خون انجام شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان نیاز روزانه استان به خون را به 200 واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به سرد شدن هوا و تعطیلی مدارس و ادارات، از مردم نیکوکار انتظار است با مشارکت در امر خدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستانی ها در هفته گذشته 2500 واحد خون اهدا کردند

گلستانی ها در هفته گذشته 2500 واحد خون اهدا کردند