مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 16:412023-01-24پزشكي

سردی در پاها را جدی بگیرید


سردی در پاها اگر مداوم باشد ممکن است علت آن وجود بیماری هایی مانند کم خونی،تصلب شرایین و.

باشد.

- جی پلاس ، با سرد شدن هوا به طور معمول در پاها و دست ها احساس سرما و یخ زدگی می کنیم که طبیعی است و با گرم نگه داشتن می توان این مشکل را برطرف کرد اما اگر همیشه این احساس را دارید باید به پژشک مراجعه کنید زیرا نشانه ای از یک مشکل اساسی است.

سلامت نیوز نوشت؛ ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید: 1- تصلب شرایین گرفتگی عروق باعث رسوب چربی در رگ ها می شود و از جریان خون کافی در پاها جلوگیری می کند وقتی خون گرم کافی به پای شما نرسد، می تواند باعث سرد شدن پا شود زیرا رگ های پا از کوچک ترین رگ ها هستند و زودتر از بقیه رگ ها تحت تاثیر رسوب چربی قرار می گیرند.

2- آسیب عصبی در بیماران مبتلا به دیابت افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 در پاهای خود آسیب عصبی یا نوروپاتی را تجربه می کنند.

این بیماری می تواند اعصاب تشخیص دهنده دما را در پا مختل کند و از طرفی گردش خون ضعیف در افرادی که مبتلا به دیابت نوع2 هستند دلیل دیگری برای سرد شدن پاهاست.

3- بیماری رینود بیماری رینود باعث می شود رگ های خونی در دست ها و پاهای شما هر زمان که احساس سرما یا استرس می کنید، باریک شوند؛ در این حالت خون نمی تواند به دست و پایتان برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردی در پاها را جدی بگیرید

سردی در پاها را جدی بگیرید