مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 13:102023-01-24بين الملل

روزنامه الوطن: امارات در حال میانجیگری میان دمشق و ریاض است


یک روزنامه سوری خبر داد که ابوظبی در تلاش است تا روابط سوریه و عربستان سعودی را به حالت عادی بازگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه در سوریه، امروز (سه شنبه)، خبر دادند که امارات عربی متحده در تلاش برای میانجیگری است تا روابط عربستان سعودی و سوریه را به حالت عادی بازگرداند.

منابع مذکور در گفت و گو با روزنامه سوری الوطن اظهار داشتند که سفر اخیر مقامات امارات به سوریه در راستای بازگردانی روابط دمشق با کشورهای عربی به ویژه به منظور پیشرفت در برقراری روابط دیپلماتیک سوریه و عربستان سعودی بوده است.

روزنامه الوطن در ادامه خاطرنشان کرد که در بیانیه ریاست جمهوری سوریه نیز به صورت ضمنی به این مسئله پرداخته و اشاره شد که امارات نقش مثبتی در منطقه دارد.

منابع یادشده که اشاره ای نیز به نام و سمت آن ها نشده، اضافه کردند پیامی که عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات چند ساعت پس از سفرش به دمشق برای فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی ارسال کرد، معنای مهم دیگری در خصوص تحرکات امارات در این زمینه در بر داشت.

این رسانه سوری در عین حال اشاره کرد که گام های مثبتی نیز پیشتر در این زمینه برداشته شده بود که از جمله آن می توان به سفر حسام لوقا رییس سازمان اطلاعات سوریه به پایتخت عربستان سعودی و بیانیه کمیته پیگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه الوطن: امارات در حال میانجیگری میان دمشق و ریاض است

روزنامه الوطن: امارات در حال میانجیگری میان دمشق و ریاض است