مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 12:302023-01-24اقتصادي

واکسیناسیون تب برفکی دام در خراسان جنوبی آغاز شد


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی آغاز شده است.

- محمدعلی بخشی در گفت و گو با خبرنگار مهر از شروع مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی علائمی چون ایجاد زخم های شدید در دهان و لثه، کاهش وزن دام و کاهش شیردهی داشته و موجب بروز خسارات اقتصادی فراوانی می شود، بیان کرد: در این مرحله حدود یک میلیون و 400 هزار رأس دام سبک و 28 هزار دام سنگین مایه کوبی می شوند.

بخشی ادامه داد: دامپزشکی برای حفظ و حراست از سرمایه های دامی و پیشگیری از خسارت های وارده به دامداران هر شش ماه یک بار طرح واکسیناسیون تب برفکی را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون و ایمن سازی دام ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای در دامداری ها از مؤثرترین راه های پیشگیری از بیماری است، گفت: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری های ویروسی فوق العاده واگیر دام بوده که در صورت وقوع و اپیدمی خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و تولیدکنندگان وارد می کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مایه کوبی دام های در واحدهای صنعتی بیان کرد: صاحبان این واحدها جهت پیشگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون تب برفکی دام در خراسان جنوبی آغاز شد

واکسیناسیون تب برفکی دام در خراسان جنوبی آغاز شد