مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 10:202023-01-24پزشكي

واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای افراد 12 تا 18 سال توصیه می شود


فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا برای کودکان بالای 12 سال واکسن کرونا تزریق می شود که در ایران هم در حال حاضر دو واکسن کرونای سینوفارم و پاستوکووک برای افراد 12 تا 18 سال توصیه شده است.

- ایسنا/زنجان فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا برای کودکان بالای 12 سال واکسن کرونا تزریق می شود که در ایران هم در حال حاضر دو واکسن کرونای سینوفارم و پاستوکووک برای افراد 12 تا 18 سال توصیه شده است.

مجتبی کمالی اقدم در گفت وگو با ایسنا، در مورد بیماری کووید - 19 در کودکان، با بیان اینکه این بیماری همانند بزرگسالان کودکان را نیز مبتلا می کند، افزود: با ظهور واریانت دلتا خصوصاً از موج پنجم به بعد، موارد ابتلا کودکان جهش یافته و شیوع بیماری در کودکان، چندین برابر شد.

وی شایع ترین تظاهرات بالینی در کودکان را شامل تب و سرفه عنوان کرد و گفت: در این بیماری تنگی نفس، گلودرد، سردرد، میالژی و ضعف هم ممکن است دیده شود؛ همچنین علایم گوارشی ممکن است همراه با یا بدون علایم تنفسی مشاهده شود؛ همچنین کاهش بویایی یا چشایی در کرونای کودکان کم سن ناشایع است.

این پزشک متخصص به عوارض کووید – 19 اشاره کرد و یادآور شد: علایم بیماری عموماً در کودکان در اکثریت موارد خفیف است ولی موارد شدید و کشنده هم می تواند رخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای افراد 12 تا 18 سال توصیه می شود

واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای افراد 12 تا 18 سال توصیه می شود