مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 10:102023-01-24سياسي

جایگاه شورای عالی فضای مجازی در کشور و حواشی این روزهای آن


این روزها که زمزمه تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی به گوش می رسد شاید بد نباشد نگاهی به عملکرد این شورا در دوره های گذشته انداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس سیاح طاهری* در یادداشتی به مهر آورده است: تغییر دولت و استقرار دولتمردانی با رویکرد انقلابی و مردمی، فعالان حوزه فضای مجازی را به تحول در این عرصه امیدوار نمود و امید به فهم ماهیت زیست بومی و تمدنی فضای مجازی، توجه به ابعاد مختلف فضای مجازی به جای تأکید غالب بر بعد امنیتی و فنی فضای مجازی، تغییر رویکرد نسبت به شورای عالی فضای مجازی و پذیرش آن به عنوان محور مدیریت فضای مجازی را در دل ها زنده کرد.

اما با گذشت یک سال و نیم از آغاز دولت تغییری در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی اتفاق نیفتاد.

شاید علت این امر را باید در خطیر بودن این جایگاه جستجو کرد.

در ارزیابی یک دستگاه یا نهاد می توان توجه به سه شاخص مهم مقبولیت، کارآمدی و نفوذ را در نظر گرفت با توجه به این شاخص ها، ظاهرا در دوره های قبل علیرغم اتفاقات مثبت صورت گرفته، آن طور که باید و شاید جایگاه شورا نتوانسته است در حکمرانی سایبری تثبیت شود.

شورای عالی فضای مجازی امروز به عنوان قرارگاه مدیریت فضای مجازی کشور و سیاست گذار حکمرانی تا چه اندازه مقبولیت و قدرت دارد؟ کارآمدی مصوبات آن و نفوذ آن در دستگاه های متولی سیاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه شورای عالی فضای مجازی در کشور و حواشی این روزهای آن

جایگاه شورای عالی فضای مجازی در کشور و حواشی این روزهای آن