مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 08:202023-01-24بين الملل

چرخش اقلیم کردستان عراق به سوی بغداد؛ از ضعف تا نیاز


اربیل اخیرا گام هایی برای پایان دادن به معادله سیاسی چند ساله مبتنی بر نزاع با بغداد برداشته و بر تمایل به تقویت یکپارچگی کشور و تقویت دولت مرکزی تأکید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العالم الجدید در هفته های اخیر، اقلیم کردستان عراق مشارکت خود را در دولت مرکزی و همه فعالیت های ملی دیگر پررنگ کرده و این به گفته ناظران، نتیجه تغییرات منطقه ای و داخلی و نیز تلاش اقلیم برای حل مشکلات بزرگی است که در داخل با آنها مواجه است، به خصوص که اقلیم کردستان گرفتار مشکلات اقتصادی و شکاف کم سابقه میان دو حزب اصلی دموکرات و اتحادیه میهنی است که به نظر می آید مقامات اقلیم را به این نتیجه رسانده که عمق استراتژیک خود را در بغداد بجویند و متوجه شوند که ضعف بغداد به نفعشان نیست.

روز شنبه، نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در سفر به بغداد شاید برای اولین بار در مراسم روز شهید عراقی که مصادف با سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر حکیم است شرکت و در سخنرانی خود در این مراسم بر حمایت کامل از دولت مرکزی در اجرای برنامه اش تأکید کرد.

او گفت که فرصت مناسب برای حل همه اختلافات و بازگشت عراق به جایگاه مناسبش در منطقه فرارسیده و افزود که اگر همه مردم عراق به حقوق خود دست یابند دولت مرکزی عراق قدرتمندتر خواهد بود و تنوع نقطه قوت عراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخش اقلیم کردستان عراق به سوی بغداد؛ از ضعف تا نیاز

چرخش اقلیم کردستان عراق به سوی بغداد؛ از ضعف تا نیاز