مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 19:152023-01-23اقتصادي

کاهش عرضه مواد اولیه روغن موتور در بورس کالا و پیامدهای آن


رییس کمیسیون روانکارهای خودرویی و صنعتی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: کاهش عرضه روغن موتور در بورس کالا موجب ایجاد پیامدهای متعددی همچون تعطیلی کارخانه ها شده که باید جلوی آن گرفته شود.

- رییس کمیسیون روانکارهای خودرویی و صنعتی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: کاهش عرضه روغن موتور در بورس کالا موجب ایجاد پیامدهای متعددی همچون تعطیلی کارخانه ها شده که باید جلوی آن گرفته شود.

محسن رفعت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه وقتی شرکتی هم تامین کننده اصلی ترین ماده اولیه است و هم در سطح بازار رقیب به حساب می آید نتیجه کار انحصار و مهندسی بازار می شود: اظهار کرد: در چنین شرایطی که هدف انحصار طلبی است شرکت عرضه کننده با عنوان قاچاق عوام فریبی کرده و عرضه در بورس را مهندسی می کند و این در شرایطی است که بورس قوانینی را پیش بینی کرده است که به راحتی می توان با اعمال آنها سواستفاده را به حداقل رساند.

وی افزود: شرکت عرضه کننده مدعی افزایش عرضه در بازار بوده این در شرایطی است که دو نوع از روغن پایه های مخصوص تولید روغن موتور از بورس حذف شده اند و این موضوع باعث تعطیلی بخش وسیعی از کارخانه های تولید روغن موتور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش عرضه مواد اولیه روغن موتور در بورس کالا و پیامدهای آن

کاهش عرضه مواد اولیه روغن موتور در بورس کالا و پیامدهای آن