مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 07:402023-01-23پزشكي

استفاده از روشی برای بهبود اختلالات شناختی بیماران مبتلا به کرونا


پژوهشگر مرکز نقشه برداری مغز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همکارانش در مطالعه ای اختلالات شناختی بیماران مبتلا به کرونا را بررسی کرده و از تحریک الکتریکی برای درمان این بیماران استفاده کردند.

- پژوهشگر مرکز نقشه برداری مغز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همکارانش در مطالعه ای اختلالات شناختی بیماران مبتلا به کرونا را بررسی کرده و از تحریک الکتریکی برای درمان این بیماران استفاده کردند.

دکتر مهرداد روزبه در گفت وگو با ایسنا، در مورد پروژه تحقیقاتی خود با موضوع بررسی اختلالات شناختی در دوران کرونا و بهبود آن ها، گفت: کووید-19 به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق ایجاد التهاب می تواند باعث اختلالات شناختی شود.

در دوران کرونا برخی افرادی که حتی مبتلا به کرونا نشده بودند نیز به علت شرایط قرنطینه و اضطراب و افسردگی، دچار اختلالاتی در عملکرد مغز مثل حافظه و توجه شده بودند.

وی در مورد اختلالات شناختی بیماران مبتلا به کرونا گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا به دلیل اختلالاتی که در رسیدن اکسیژن به مغز اتفاق می افتاد، دچار اختلال شناختی در تمرکز و توجه می شدند و مغز نمی توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

این نورولوژیست با بیان این که اختلالات شناختی در بیماران مبتلا به کووید-19 خیلی شایع بود، توضیح داد: در مورد این موضوع، زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از روشی برای بهبود اختلالات شناختی بیماران مبتلا به کرونا

استفاده از روشی برای بهبود اختلالات شناختی بیماران مبتلا به کرونا