مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 18:502023-01-22پزشكي

مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با کرونا را رعایت کنند


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اینکه سرعت سرایت پذیری امیکرون بسیار بالاست به مردم توصیه می کنیم همچنان دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با کرونا را رعایت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران در سنندج  با موضوع هم اندیشی در برابر همه گیری ویروس کووید 19، اظهار داشت: طی دو سه سال اخیر و شیوع پاندمی کرونا موج های مختلفی آغاز و کنترل شد، که اکنون با شیوع موج جدید، وارد پیک هشتم شده ایم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: این ویروس در شش ماهه اول شیوع خود بیش از 100 جهش ژنتیکی داشته که اکنون زیرسویه امیکرون یکی از گونه های جهش یافته است.

وی با بیان اینکه این سرعت انتقال این ویروس در کشور ما بیشتر است، یادآور شد: سرایت پذیری زیرسویه امیکرون نسبت به سایر سویه ها 15 درصد بیشتر است.

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: اتصال این ویروس به سلول بسیار سریع است که همین باعث می شود سرعت انتشار آن افزایش یابد.

وی گفت: البته یکی از ویژگی های خوب این سویه که نسبت به سایر سویه ها نگرانی کمتری ایجاد می کند، برخلاف گونه های گذشته که وارد ریه می شد و علت اصلی مرگ و میر بود، در این زیر سویه ویروس وارد سلول های ریه نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با کرونا را رعایت کنند

مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با کرونا را رعایت کنند