مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 12:252023-01-22اقتصادي

ضرورت توجه ویژه به بخش آبخیزداری در حفاظت از منابع طبیعی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه ویژه به بخش آبخیزداری در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: متأسفانه به این مقوله مهم توجهی نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیروس داودی صبح یک شنبه در بازدید از محل سیلاب دره سی شیرامین به برنامه و طرح های آبخیزداری برای جلوگیری از تهدید سیل در این منطقه اشاره کرد و افزود: اجرای عملیات سازه ای و بیولوژیکی در حوضه آبخیز و ایجاد حوضچه و اجرای بند انحرافی در محل مذکور ضروری است.

وی با بیان اینکه بهترین و ارزان ترین روش از لحاظ مسائل زیست محیطی و اقتصادی در جایی که امکان تغذیه مصنوعی وجود دارد، آبخوانداری و آبخیزداری است، افزود: اجرای طرح های آبخیزداری می تواند نقش بسیار مهمی در کنترل سیلاب و تقویت آب های زیر زمینی داشته باشد.

داودی با تاکید بر ضرورت حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی استان، ادامه داد: جنگل ها و پوشش گیاهی مانند اسفنج در خاک عمل می کنند و باعث می شوند آب باران در خاک نفوذ کرده و در سفره های زیرزمینی ذخیره شود.

وی گفت: با انجام عملیات آبخیزداری میزان آب چشمه ها، قنوات و چاه ها افزایش می یابد و آبخیزداری در کاهش شوری آب های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک نیز تأثیر بسزایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه ویژه به بخش آبخیزداری در حفاظت از منابع طبیعی

ضرورت توجه ویژه به بخش آبخیزداری در حفاظت از منابع طبیعی