مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:402023-01-22اقتصادي

چین: 80 درصد از جمعیت به کووید-19 مبتلا شده اند


چین می گوید 80 درصد از جمعیت به کووید-19 مبتلا شده اند، زیرا میلیون ها نفر برای سال نو چینی سفر می کنند - ، زیرا میلیون ها نفر برای سال نو چینی سفر می کنند به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از سی ان ان یک دانشمند برجسته دولتی ادعا کرد که از هر 10 نفر در چین، هشت نفر به کووید-19 مبتلا شده اند.

وو زونیو، رییس اپیدمیولوژیست مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین، روز شنبه - در آستانه سال نو چینی - گفت که موج کنونی اپیدمی حدود 80 درصد از مردم این کشور 1.

4 میلیارد نفری را مبتلا کرده است.

ادعای او در بحبوحه نگرانی هایی مطرح شد که عجله سفر که در حوالی تعطیلات سال نو چینی اتفاق می افتد - که گاهی به آن "بزرگ ترین مهاجرت انسان در جهان" می گویند - می تواند ویروس را به روستاها گسترش دهد و موج دوم عفونت ها را ایجاد کند.

اما وو که در حساب شخصی خود در رسانه های اجتماعی صحبت می کرد، گفت که این سناریو بعید است زیرا بسیاری از مردم قبلاً آن را گرفته بودند.

وو گفت: در دو تا سه ماه آینده، احتمال بازگشت کووید-19 در مقیاس بزرگ یا موج دوم عفونت در سراسر کشور بسیار اندک است.

وزارت حمل و نقل چین تخمین می زند که بیش از 2 میلیارد سفر مسافر در طول فصل 40 روزه سال نو قمری انجام می شود زیرا مردم در سراسر کشور برای اولین بار بدون محدودیت سفرهای داخلی از زمان شروع همه گیری بیش از سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: 80 درصد از جمعیت به کووید-19 مبتلا شده اند

چین: 80 درصد از جمعیت به کووید-19 مبتلا شده اند