مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 02:502023-01-21بين الملل

مدیر گروه واگنر: دولت آمریکا مشخص کند چه جنایتی مرتکب شده ایم


مدیر گروه نظامی واگنر روسیه در نامه ای دولت آمریکا را در واکنش به اقدام اخیرش در طبقه بندی این گروه به عنوان «سازمان جنایتکار بین المللی» بازخواست کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یِوگِنی پریگوژین ، مدیر شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه در نامه ای از کاخ سفید خواست دقیقا توضیح دهد به دلیل ارتکاب کدام جنایت از سوی اعضای این شرکت، آن را به عنوان سازمان جنایتکار بین المللی تعیین کرده است.

به نوشته نشریه نیوزویک ، این نامه پریگوژین بعد از آن نوشته شد که جان کربی ، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، دولت آمریکا گروه نظامی واگنر را به عنوان سازمان جنایتکار بین المللی طبقه بندی کرده است.

کربی ادعا کرد، گروه واگنر حدود 50000 نیرو در اوکراین دارد و 80 درصد این نیروها را زندانی ها تشکیل می دهند.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که کره شمالی در حال ارائه سلاح و مهماتی نظیر موشک و راکت به گروه واگنر در حمایت از جنگ روسیه در اوکراین و در نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است.

رییس گروه واگنر در نامه امروز شنبه خود به کربی که آن را به زبان های انگلیسی و روسیه در کانال خود در رسانه اجتماعی تلگرام منتشر کرد، نوشت: آیا می توانید شفاف کنید شرکت نظامی خصوصی واگنر مرتکب کدام جنایت شده است؟ آمریکا به موجب اقدامش علیه گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر گروه واگنر: دولت آمریکا مشخص کند چه جنایتی مرتکب شده ایم

مدیر گروه واگنر: دولت آمریکا مشخص کند چه جنایتی مرتکب شده ایم