مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 16:202023-01-21اقتصادي

نگرانی ها از حذف ردیف بودجه حمایت از معلولان


سخنگوی شبکه ملی تشکل های مردم نهاد گفت: سال جاری بسیاری از نهادها و دستگاه های اجرایی در عمل به تعهدات خود در قبال معلولان کوتاهی کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خصوص حذف ردیف بودجه حمایت از معلولان گفت: سرانه روزانه کمک دولت به هر فرد در خانواده پنج نفره دارای معلولیت 11,000 تومان است و این در حالی است که بیش از 500 هزار نفر پشت نوبت خدمات بهزیستی هستند.

محمودنژاد اضافه کرد: بر اساس ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان سرانه روزانه هر معلول 180 هزار تومان یعنی معادل سه کیلو گرم مرغ است؛ ولی معلولین در حال حاضر در خانواده 5 نفره با سرانه 11 هزار تومانی یعنی معادل 3 عدد تخم مرغ دریافت می کنند.

وی از دولت خواست تا با بازگرداندن ردیف بودجه معلولین که در صورت حذف بدترین سال را برای آنان رقم خواهد زد؛ نسبت به وظیفه قانونی خود مطابق با ماده 30 قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کند.

سخنگوی شبکه ملی تشکل های مردم نهاد معلولان جسمی و حرکتی افزود: حذف ردیف بودجه قانونی معلولان، عدم رعایت ماده 27 قانون حمایت از معلولان مبنی بر مستمری معلولان معادل حقوق و دستمزد قانون کار، پشت نوبتی بودن 500 هزار نفر از خدمات بهزیستی، مغایرت حق پرستاری معلولان در منزل و در مراکز نگهداری و بسیاری دیگر از موارد با ادبیات انقلاب اسلامی و دولت مردمی همخوانی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی ها از حذف ردیف بودجه حمایت از معلولان

نگرانی ها از حذف ردیف بودجه حمایت از معلولان