مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 18:352023-01-19اقتصادي

قطعی گاز و برق مشکلات صنایع گلستان را دوچندان کرد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه تولیدکنندگان تعهداتی دارند که باید به آن عمل کنند، گفت: قطعی توامان گاز و برق، مشکلات واحدهای تولیدی را دوچندان می کند.

- درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در روزهای گذشته با توجه به شرایط جوی و افزایش مصرف گاز شاهد افت فشار گاز در برخی نقاط کشور از جمله استان گلستان بودیم.

وی افزود: براساس ابلاغیه ها و برنامه های اعلام شده در آبان ماه امسال، مقرر شد واحدهای صنعتی بزرگ و عمده برای مدیریت مصرف سوخت در فصل زمستان همکاری لازم را داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در گلستان حداکثر سه واحد مصرف کننده عمده صنایع وجود داشت که از جمله آن شرکت سیمان بود، از اواخر آبان ماه میزان گاز موردنیاز شرکت سیمان به شدت کاهش پیدا کرده بود و از سوخت دوم استفاده می کرد و سوخت دوم آن نیز به طور روزانه تأمین می شد تا این مجموعه تاب آوری خود را حفظ کند.

حسن زاده تاکید کرد: برخی از صنایع بزرگ دیگر استان گلستان از جمله در حوزه فولاد نیز از مدار خارج شدند و مصرف گاز آنها به صفر رسیده است، همچنین یکی از سوخت های نیروگاه ها گاز یا سوخت مایع است که برای کمک به شرایط در حوزه برق نیز صرفه جویی زیادی اتفاق افتاد و شرکت سیمان روزانه قریب به 14 مگاوات در مصرف برق ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعی گاز و برق مشکلات صنایع گلستان را دوچندان کرد

قطعی گاز و برق مشکلات صنایع گلستان را دوچندان کرد