مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 16:302023-01-19پزشكي

230 نفر در روزهای سرد خراسان رضوی دچار گازگرفتگی شدند


رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 230 نفر طی یک هفته اخیر همزمان با شدت سردی و برودت هوا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی یزدانی اظهار کرد: 141 نفر از افراد دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه توسط اورژانس 115 به مراکز درمانی منتقل و 78 مورد نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: همچنین حوادث گازگرفتگی طی یک هفته اخیر منجر به فوت 11 نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد که علت آن استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد مانند پیک نیک و بخاری فاقد دودکش است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به بارش برف و کاهش شدید دما در استان خراسان رضوی و عدم توجه بعضی از شهروندان به هشدارهای ایمنی میزان موارد مسمومیت و فوت ناشی از گازگرفتگی در استان طی این مدت افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: نشانه های اولیه مسمومیت خفیف با گاز منوکسید کربن شامل سردرد خفیف، خستگی، استفراغ و تهوع است و پس از آن سرگیجه یکی دیگر از نشانه های هشدار دهنده است و باید این علائم را جدی گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

230 نفر در روزهای سرد خراسان رضوی دچار گازگرفتگی شدند

230 نفر در روزهای سرد خراسان رضوی دچار گازگرفتگی شدند