مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 15:402023-01-18اقتصادي

شاه چقدر خورد؟ چقدر برد؟


ثروت خانواده پهلوی افسانه ای است؟ بله، افسانه ای است و حالا این روزها در مورد میزان این ثروت و آنچه از ایران خارج شده بحث های زیادی مطرح شده ولی تا کنون هیچکس جز خود محمدرضا پهلوی نمی داند که هنگام خروج از ایران در 25 دی 1358 دقیقا چه مقدار پول با خود خارج کرده است.

- ایسنا پلاس: افراد فراوانی هستند که ادعا می کنند از میزان دارایی محمدرضا پهلوی خبر دارند.

از تخمین بین 50 تا 100 میلیون دلار باربارا والترز از شبکه ABC گرفته تا بیش از یک میلیارد دلار الکساندر کاکبرن ستون نویس و همین طور 56 میلیارد دلار که مسئولان دولت ایران در این باره گمانه زنی می کنند.

البته محمدرضا پهلوی هیچ سند مالی مشخصی شامل میزان دارایی های سالانه اش به جایی ارائه نمی داده است اما آن طور که رابرت آرمائو (یک کارشناس روابط عمومی) تعریف می کند، شاه به او گفته بود که بسیار کمتر از بسیاری از میلیونرهای آمریکایی ثروت دارد.

آرمائو با مخالفت با تخمین های میلیاردی عده ای می گوید که ثروت شاه به همان تخمین 50 تا 100 میلیون دلار مورد ادعای باربارا والترز نزدیک تر است.

آرمائو در آپریل 1980 یعنی یک سال پس از پیروزی انقلاب به روزنامه کریستین ساینس مانیتور می گوید: من خبرنگاران فراوانی را دیده ام که حدود یک سال برای یافتن میلیاردها سرمایه ای که شاه باید داشته باشد، جست وجو و تلاش ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه چقدر خورد؟ چقدر برد؟

شاه چقدر خورد؟ چقدر برد؟