مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:552023-01-18فرهنگي

مرمت عمارت «وزیر دفتر» و تبدیل آن به موسسه فرهنگی آرتین


شهردار منطقه 12 از تأسیس مؤسسه فرهنگی-هنری آرتین (نام کودک بازمانده از حادثه تروریستی شاه چراغ) در عمارت تاریخی وزیردفتر خبر داد.

- مرمت عمارت وزیر دفتر و تبدیل آن به موسسه فرهنگی"آرتین" شهردار منطقه 12 از تأسیس مؤسسه فرهنگی-هنری آرتین (نام کودک بازمانده از حادثه تروریستی شاه چراغ) در عمارت تاریخی وزیردفتر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر یزدی در این باره گفت: پس از احیا و مرمت خانه تاریخی وزیردفتر واقع در محله قدیمی سنگلج، بنا بر تصمیم مالک مقرر شد از این فضا برای فعالیت های فرهنگی و هنری استفاده شود که به همین منظور مؤسسه فرهنگی-هنری ای به نام آرتین، کودک بازمانده از حادثه شوم تروریستی شاه چراغ در آن شکل گرفت.

یزدی توضیح داد: عمارت وزیردفتر دارای زمینی به مساحت 600 مترمربع به همراه حدود 700 متر زیربناست که در 2 طبقه در گذر وزیردفتر واقع شده است.

مراحل احیا و مرمت این خانه تاریخی با مشارکت بخش خصوصی به پایان رسیده و هم اکنون آماده بهره برداری برای مصارف فرهنگی-هنری است.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 12، وی اظهار کرد: میرزا هدایت الله وزیردفتر از رجال دوره ناصرالدین شاه و پدر دکتر مصدق بود.

همسر وی و مادر دکتر مصدق، ملک تاج خانم فیروز ملقب به نجم السلطنه، نوه عباس میرزا بود که بیمارستان نجمیه فعلی تهران واقع در پل حاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت عمارت «وزیر دفتر» و تبدیل آن به موسسه فرهنگی آرتین

مرمت عمارت «وزیر دفتر» و تبدیل آن به موسسه فرهنگی آرتین