مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:202023-01-18بين الملل

امضای 9 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به امارات


در پایان مذاکرات روسای جمهور قزاقستان و امارات متحده عربی در «ابوظبی» 9 سند همکاری در زمینه های مختلف به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان در چارچوب سفر رسمی خود به امارات متحده عربی با محمد بن زاید آل نهیان ، رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان این دیدار که در کاخ الوطن ابوظبی صورت گرفت، تاکایف با بیان این که امسال اولین سفر رسمی خارجی خود را به امارات انجام می دهد، این سفر را برای تقویت همکاری بین دو کشور بسیار مهم خواند.

وی در ادامه امارات را شریک پیشرو و قابل اعتماد قزاقستان در جهان اسلام و عرب عنوان کرد و ضمن اشاره به تجلیل سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال گذشته میلادی گفت: طی این دوره روابط دو کشور در زمینه های مختلف به صورت قابل توجهی تقویت و یک گفت وگوی پر محتوا و باز سیاسی ایجاد شده است.

بنابر سخنان تاکایف، علیرغم دستاوردهای قزاقستان و امارات در زمینه های مختلف روابط دوجانبه، زمان آن فرا رسیده است که انگیزه جدیدی به همکاری بین دو کشور داده شود.

رییس جمهور امارات به نوبه خود خاطرنشان کرد: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در سال 1992، همکاری بین دو کشور به سطح بالای رسیده است، تعهد خود را به گسترش گفت وگوهای سیاسی و رواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 9 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به امارات

امضای 9 سند همکاری رهاورد سفر «تاکایف» به امارات