مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:102023-01-18سياسي

کهگیلویه و بویداحمد نیازمند 108 قرق بان


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در استان 45 جنگلبان وجود دارد ولی با توجه به مساحت عرصه های منابع طبیعی به 108 قرق بان نیاز داریم.

- سعید جاویدبخت در حاشیه روز جنگلبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: امروزه نقش و اهمیت عرصه های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی بیان کرد: با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، عرصه های طبیعی این مواهب الهی، امانت نسل های بعدی در نزد ما می باشد که باید از آنها به درستی حفاظت واستفاده کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمدتصریح کرد:این استان رویشگاه بیش از 2 هزار گونه گیاهی می باشد که 450 گونه آن گیاهی و دارویی است و این مقوله ظرفیت های بی بدیلی برای ثروت آفرینی در جنگل ها و مراتع دارد.

جاویدبخت عنوان کرد:بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی گفت: این استان با بیش از 15 هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران 30 درصد کل گونه های گیاهی کشور را در خود جای داده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و پاسداری از این نعمت خدادای نیاز به جنگلبان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهگیلویه و بویداحمد نیازمند 108 قرق بان

کهگیلویه و بویداحمد نیازمند 108 قرق بان