مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 09:152023-01-18سياسي

روایتی از دی ماه انقلاب در شهر اصفهان/ روزنامه هایی که پلاکارد مردم شد


دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به حال و هوای مردم در روز فرار شاه گفت: روزنامه های مهم آن روز کیهان و اطلاعات بود که هر دو تیتر زدند «شاه رفت» و این تیتر بهترین پلاکارد برای تجمع های آن روز شد.

- مرتضی آرسته دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه دی، ماهی عجیب و تأثیرگذار برای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: 7 دی شهادت آیت الله غفاری زیر شکنجه های ساواک، 8 و 9 دی حضور بی نظیر و خودجوش مردم، 12 دی سالگرد آیت الله مصباح به عنوان سردار اعتقادی انقلاب، 13 دی روز مقاومت و شهادت حاج قاسم، 17 دی روز کشف حجاب و فوت جهان پهلوان تختی، 19 دی شهادت حاج احمد کاظمی از جمله روزهای مهم این ماه عجیب است.

  وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین روزهای دی ماه 26ام و فرار شاه است، افزود: در اصفهان حدود 6 ماه بازارها و مدارس تعطیلی بودند و مردم هرروز علیه شاه قیام می کردند و  می گفتند شاه شب ها با حضور در خیابان ها صدای مرگ بر شاه ملت ایران را می شنود.

روایت اشک ها و لبخندها آرسته با یادآوری اینکه در روز 26 دی از طریق رادیوها و روزنامه ها از فرار شاه مطلع شدیم و پس آن جشنی ملی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در آن روز شاپور بختیار، رییس مجلس و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از دی ماه انقلاب در شهر اصفهان/ روزنامه هایی که پلاکارد مردم شد

روایتی از دی ماه انقلاب در شهر اصفهان/ روزنامه هایی که پلاکارد مردم شد