مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 13:402023-01-17فرهنگي

پایان چشم انتظاری مردم خانه کت و قشم قاوی شهرستان استهبان برای شنیدن جریان ممتد آب


مردم سخت کوش مردم خانه کت و قشم قاوی سال های زیادی است که با برخی از مشکلات زیر ساختی از جمله آب آشامیدنی پایدار روبرو هستند، پروژه آبرسانی خانه کت و قشم قاوی که به گفته اهالی منطقه بیش از 17 سال است که راکد مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از استهبان، شهرستان استهبان در 175 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده ‏است و انجیرستان های بزرگ آن چشم اندازی منحصربه فردی در استان فارس ‏دارد.

‏ علاوه بر آنکه شهرستانی دارای نشانه های برجسته تاریخی و فرهنگی، ادبی و هنری می باشد از لحاظ گردشگری و میراث فرهنگی و تعدد آثار باستانی در طی قرون و اعصار متمادی نیز جزو شهرستان های مهم استان فارس محسوب می شود.

این شهرستان با برخورداری از بزرگ ترین انجیرستان دیم جهان و همچنین القاب و عناوینی با عنوان شهر قرآنی و قطب کشت زعفران در جنوب ایران و بسیاری دیگر از شاخص های فرهنگی، تاریخی، ادبی و مذهبی مشهور است.

استهبان را همچنین نجف کوچک نیز نام نهاده اند.

در 60 کیلومتری مرکز این شهرستان پر آوازه و زیبا دو روستای بکر و دیدنی خانه کت و قشم قاوی قرار دارد سرزمینی که مانند دیگر نقاط استهبان داری ظرفیت بالایی در تولید انجیر دارد سرزمینی با مردمانی مهربانی و با جمعیتی بالغ بر 1600 نفر که زندگی را به روایت های شیرین قرآنی سپری میکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان چشم انتظاری مردم خانه کت و قشم قاوی شهرستان استهبان برای شنیدن جریان ممتد آب

پایان چشم انتظاری مردم خانه کت و قشم قاوی شهرستان استهبان برای شنیدن جریان ممتد آب