مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 12:052023-01-17اقتصادي

نهاده های تولید لوازم خانگی متوسط 30 درصد گران شده است


دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه نهاده های تولید لوازم خانگی متوسط 30 درصد گران شده، گفت: در شرایطی که نرخ ارز ساعتی تغییر می کند، - صدور مجوز افزایش قیمت ماه ها طول می کشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخیرا امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود که از تیرماه تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده و در حال حاضر نیز مواد اولیه این صنعت افزایش نیافته است.

بیشتر صنایع تولیدکننده لوازم خانگی، لوازم خط تولیدشان را برای پنج ماه آینده با نرخ ارز قبلی خریدند و بنابراین نیازی به افزایش قیمت وجود ندارد.

اما اگر تولیدکننده ای افزایش هزینه داشته باشد، طبق روال قبل می تواند آن را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

اما روز گذشته رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی برخی از شرکت های لوازم خانگی خبر داد و گفت که پیگیری ها نشان می دهد مجوزی برای این افزایش قیمت صادر نشده است.

برای بررسی بیشتر این موضوع، نظر تولیدکنندگان را نیز جویا شدیم.

در این رابطه عباس هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی در شرایط فعلی گردش نقدینگی توان اینکه مواد اولیه خود را برای ماه های بعد تهیه کنند ندارند، اظهار کرد: در ماه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهاده های تولید لوازم خانگی متوسط 30 درصد گران شده است

نهاده های تولید لوازم خانگی متوسط 30 درصد گران شده است