مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 09:102023-01-17سياسي

روزی برای شهدای جهاد دانشگاهی


جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای برآمده بعد از انقلاب اسلامی است که از ابتدای تأسیس و علاوه بر خدمات فرهنگی و علمی، 103 شهید سرافراز را تقدیم کشورمان کرده و امروز 27 دی ماه به نام روز شهدای جهاد دانشگاهی نام گذاری شده است.

- جهاد دانشگاهی تازه تأسیس شده بود و تنها 46 روز از آغاز فعالیتش در 16 مرداد 1359 می گذشت که جنگ عراق علیه ایران تحمیل و حملات رژیم بعثی عراق به ایران شروع شد.

در همان زمان بود که بنا به گفته امام که فرمود جنگ و دفاع از میهن در جبهه اولویت اول است 80 درصد فعالیت واحدهای جهاد دانشگاهی به موضوع جبهه های حق علیه باطل اختصاص یافت و جهادگران به صورت رزمنده در گردان ها و یا در پشت جبهه برای تجهیز ادوات جنگی و یا پروژه های تحقیقی، عملیاتی و یا حتی تعمیر و بازسازی ادوات نظامی به این موضوع متمرکزشده و اعزام دانشجویان و اساتید را مدیریت و سامان دهی می کردند.

اما 27 دی ماه 1365 ساعت 22:30 جنگنده متجاوز رژیم بعث عراق دانشکده فنی دانشگاه تبریز و مناطق اطراف آن را هدف قرار داده که یکی از این بمب ها به ساختمان کارگاه ساخت قطعات و مهمات موردنیاز جبهه ها اصابت کرد که توسط جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی با هدف پیوند دانشگاه و صنعت دفاعی کشور راه اندازی شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی برای شهدای جهاد دانشگاهی

روزی برای شهدای جهاد دانشگاهی