مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 16:502023-01-16اقتصادي

قم کمبود گاز و افت فشار ندارد/صرفه جویی راه اصلی عبور از بحران


استان قم در روزهای اخیر کمبود گاز و افت فشار نداشته و کاهش مصرف 150 هزار مترمکعبی طی یک هفته را ثبت کرده و در این شرایط صرفه جویی و مدیریت مصرف راه اصلی عبور از بحران کمبود گاز است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مهدی بخشی سورکی: گاهی قدر نعمت های الهی آن وقتی بیش از هر زمان دیگری دانسته می شود که آن نعمت از آدمی گرفته شود که سرآمد آنان نیز به فرموده رسول مهربانی ها، امنیت و تندرستی است که ارزش آن از چشم مردم پوشیده است و مادامی که آنها را از دست ندهند به اهمیت و بزرگی آن پی می برند.

این روزها گاز یکی از نعمت های الهی که نصیب ایرانی ها شده در معرض کمبود است؛ آن هم به واسطه سرمای کم سابقه ای که کشور ما و البته کشورهای منطقه و جهان با آن مواجه هستند.

در ایام اخیر با ورود سامانه هوای سرد به کشور شاهد افت دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط کشور هستیم و بر اساس اعلام مرکز مدیریت و اطلاعات و حوادث غیر مترقبه کشور، سرما و کاهش دما در 27 استان زیر صفر درجه بوده و برخی از شهرهای کشور نیز دمای منفی 29 درجه را تجربه کردند که این شرایط در 14 سال اخیر بی سابقه بوده است.

بنا بر آنچه وزارت نفت می گوید؛ بالاترین ظرفیت تولید گاز کشور نیز در این ایام اتفاق افتاده و به عدد یک میلیارد مترمکعب رسیده است، اما به علت برودت هوا، همزمان در مصرف نیز رکورد جدیدی ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم کمبود گاز و افت فشار ندارد/صرفه جویی راه اصلی عبور از بحران

قم کمبود گاز و افت فشار ندارد/صرفه جویی راه اصلی عبور از بحران