مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 18:252023-01-15ورزشي

کشتی باچوخه قربانی دست بدست های غیرقانونی!


انجمن کشتی با چوخه زیر نظر فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی فعالیت دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تکلیف این رشته ورزشی را مشخص و از دست بدست شدن آن جلوگیری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، واقعیت تشکیل فدراسیون جهانی کشتی با چوخه چیست؟ آنچه در شرایط کنونی بر اهالی کشتی باچوخه کاملاً آشکار است این است که این ورزش سنتی؛ زیر نظر فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی فعالیت دارد و هر گونه فعالیتی جز از طریق این فدراسیون و انجمن کشتی باچوخه کشور یک اقدام غیر حرفه ای و غیرقانونی است.

اما داستان تشکیل فدراسیون جهانی کشتی با چوخه و اداره ی آن از سوی برخی از افراد، یکی از اتفاقات نادر در ورزش ایران است.

ورزشی که اکنون به عنوان یک انجمن وابسته به فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در سطح کشور فعالیت دارد برخی ادعای تاسیس فدراسیون جهانی آن را دارند! پهلوان احمد شکفته سرپرست انجمن کشتی با چوخه کشور در خصوص ادعای برخی از افراد مبنی بر تشکیل فدراسیون جهانی چوخه و ثبت جهانی این رشته اظهار داشت: اکثریت اهالی کشتی با چوخه، پیشکسوتان و علاقه مندان ورزش های سنتی به خوبی می دانند که مسئولیت این ورزش در ساختار قانونی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سپرده شده و تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتی باچوخه قربانی دست بدست های غیرقانونی!

کشتی باچوخه قربانی دست بدست های غیرقانونی!