مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 16:152023-01-15پزشكي

توسعه روشی برای مبارزه با سرطان های مقاوم به ایمونوتراپی


محققان دانشگاه«اکول پلی تکنیک فدرال لوزان» سوییس در مطالعه اخیرشان در مبارزه با سرطان های مقاوم به ایمونوتراپی به موفقیت بزرگی دست یافتند.

- محققان دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس در مطالعه اخیرشان در مبارزه با سرطان های مقاوم به ایمونوتراپی به موفقیت بزرگی دست یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ای، روش ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی می تواند با برنامه ریزی مجدد سیستم ایمنی بدن بیمار و مورد هدف قرار دادن تومور، سرطان را درمان کند.

اگرچه این استراتژی نوآورانه تاثیر قابل توجهی بر مراقبت از بیماران سرطانی داشته است اما با این حال، بسیاری از بیماران یا به ایمونوتراپی پاسخ نمی دهند یا اگر پاسخ دهند، اثرات آن موقتی است که این امر بر اهمیت درک مکانیسم های مقاومت سرطان در برابر این درمان تأکید می کند.

به تازگی دانشمندان دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان، مؤسسه تحقیقات سرطان لودویگ، بیمارستان دانشگاه لوزان و شرکت داروسازی سوییسی روش(Roche) با ترکیب یک مهارکننده وارسی ایمنی(Checkpoint inhibitor) با یک ایمونوسیتوکین(immunocytokine) جدید، به پیشرفتی در مبارزه با سرطان های مقاوم به ایمنی درمانی دست یافته اند.

مهارکننده وارسی ایمنی، نوعی از ایمنی درمانی سرطان است که وارسی ایمنی را هدف قرار می دهد که کارش تنظیم و کنترل دستگاه ایمنی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روشی برای مبارزه با سرطان های مقاوم به ایمونوتراپی

توسعه روشی برای مبارزه با سرطان های مقاوم به ایمونوتراپی