مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 14:352023-01-15اقتصادي

بازارچه محصولات کشاورزی در همه شهرستان ها راه اندازی می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از راه اندازی بازارچه محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت تعاونی روستایی محلی در استان گیلان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، بازارهای دوره ای و محلی، نهادهایی سنتی هستند که در گذر زمان تحول یافته اند و شکل کنونی خود را یافته اند.

بازار های محلی می توانند مناسب ترین مکان جهت فروش محصولات و تولیدات کشاورزی بومی و صنایع دستی روستاییان در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی مولد باشند؛ با توجه به این که امروزه افراد زیادی به عنوان خریدار و فروشنده با این بازارها در ارتباط هستند.

استان گیلان یکی از با سابقه ترین استان های کشور در زمینه داشتن بازارچه محلی، سنتی و روزانه است که این بازارها پیوندی ناگسستنی بازندگی روزمره مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان دارد و در واقع جزیی از میراث فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و بوم شناختی آن محسوب می شود.

این بازارهای دوره ای و محلی از قدیم دارای نقشی عمده و اساسی در افزایش رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی بوده و و از طرفی در شهرستان هایی مثل لاهیجان، لنگرود و آستانه اشرفیه شاهد وجود بازارهای دوره ای و محلی متنوعی همچون دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه بازار بویژه در دو دهه اخیر هستیم که با استقبال گسترده از این بازارها از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارچه محصولات کشاورزی در همه شهرستان ها راه اندازی می شود

بازارچه محصولات کشاورزی در همه شهرستان ها راه اندازی می شود