مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 14:252023-01-15بين الملل

متفکر معارض سعودی بخاطر استفاده از شبکه های اجتماعی در بند اعدامی های بن سلمان


بر اساس اسناد دادگاهی، یک استاد حقوق در عربستان سعودی به اتهام جرایمی از جمله داشتن حساب توییتری و استفاده از واتس اپ برای اشتراک گذاری اخبار «خصمانه»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس اسناد دادگاهی که به رویت روزنامه انگلیسی گاردین رسیده، یک استاد برجسته حقوق طرفدار اصلاحات در عربستان سعودی به اتهام جرایمی از جمله داشتن حساب توییتری و استفاده از واتس اپ برای اشتراک گذاری اخباری که نسبت به پادشاهی سعودی خصمانه تلقی می شود، به اعدام محکوم شد.

  دستگیری عوض القرنی 65 ساله در سپتامبر 2017 زمان آغاز سرکوب مخالفان توسط محمد بن سلمان که تازه به عنوان ولی عهد معرفی شده بود، انجام شد.

ناصر پسر القرنی که سال گذشته از عربستان سعودی فرار کرد و اکنون در بریتانیا زندگی می کند و به دنبال پناهندگی است، جزییات اتهامات علیه وی را در اختیار گاردین گذاشت.

به نوشته این گزارش، القرنی در رسانه های تحت کنترل ریاض یک واعظ خطرناک معرفی شده اما به گفته مخالفان سعودی، او یک روشنفکر مهم و شناخته شده است که دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی داشت از جمله دو میلیون دنبال کننده در توییتر.

  مدافعان حقوق بشر و مخالفان سعودی که در تبعید زندگی می کنند هشدار داده اند که مقامات سعودی مشغول سرکوب جدید و شدید علیه افرادی هستند که منتقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متفکر معارض سعودی بخاطر استفاده از شبکه های اجتماعی در بند اعدامی های بن سلمان

متفکر معارض سعودی بخاطر استفاده از شبکه های اجتماعی در بند اعدامی های بن سلمان