مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 14:102023-01-15اقتصادي

نیاز خراسان شمالی به حضور مردم جهت اهداء خون/ آمار مراجعات یک سوم شده است


مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: با توجه به کاهش مراجعات به مرکز انتقال خون بیم این می رود که به مشکل برخورد کنیم و خواهشمندیم شهروندان عزیز مراجعه مستمر داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی بدون مشکل عبور کنیم.

- هادی نوری، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه در سه ماهه آخر سال معمولا شاهد کاهش ذخایر خون و میزان اهدا به دلیل برودت هوا، کوتاه شدن روزها و همچنین بیماری های مسری هستیم، اظهار کرد: پویشی تحت عنوان چتر سرخ زندگی از شب یلدا تا عید نوروز راه اندازی شد.

وی گفت: این پویش از اول دی ماه شروع شده منتهی در این چند روز که با دورکاری مواجه شده ایم میزان مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه در روزهای قبل به طور میانگین 150 نفر مراجعه کننده داشته ایم، افزود: این میزان در این چند روز به 50 نفر کاهش پیدا کرده و با توجه به اینکه فرآیند اهدا خون مستمر و همیشگی است و مخصوصا بعضی از فرآورده های خونی نظیر پلاکت 3 روز بیشتر طول عمر ندارند، نیازمند این هستیم که میزان مراجعات مانند سابق افزایش پیدا کند.

نوری ادامه داد: در گذشته هفته ای بین 200 تا 250 واحد در قالب شبکه ملی خون رسان به استان های دیگر هم خون ارسال می شد، اکنون در ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز خراسان شمالی به حضور مردم جهت اهداء خون/ آمار مراجعات یک سوم شده است

نیاز خراسان شمالی به حضور مردم جهت اهداء خون/ آمار مراجعات یک سوم شده است