مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:252023-01-15پزشكي

رد پای چاقی در ابتلا به بیماری های غیرواگیر


این مقام مسئول عوارض شایع چاقی و اضافه وزن را نیز برشمرد و گفت: بیماری های قلبی عروقی (عمدتاً بیماری قلبی و سکته مغزی)، دیابت، اختلالات اسکلتی عضلانی (به ویژه آرتروز - یک بیماری بسیار ناتوان کننده مفاصل) و برخی از سرطان ها ازجمله عوارض ناشی از چاقی و بسیار مرگبار هستند.

- این مقام مسئول عوارض شایع چاقی و اضافه وزن را نیز برشمرد و گفت: بیماری های قلبی عروقی (عمدتاً بیماری قلبی و سکته مغزی)، دیابت، اختلالات اسکلتی عضلانی (به ویژه آرتروز - یک بیماری بسیار ناتوان کننده مفاصل) و برخی از سرطان ها ازجمله عوارض ناشی از چاقی و بسیار مرگبار هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 82 درصد از مرگ های زودرس در کشورهای درحال توسعه از بیماری های غیر واگیر ناشی می شود.

  دکتر محمدرضا اکبری اظهار کرد: مواجهه با عوامل خطر مانند چاقی نه تنها ناجی جان انسان ها می شود که تأثیر شگرفی نیز بر رونق اقتصادی کشور خواهد داشت.

  وی افزود: در مورد اثرات چاقی بر بیماری کرونا نیز باید گفت، افرادی که دارای چاقی هستند در صورت مثبت بودن تست کووید-19 دو برابر بیشتر در بیمارستان بستری می شوند.

  اکبری با بیان این که در کودکان، چاقی تقریباً هر 10 سال دو برابر می شود، اعلام کرد: تا سال 2030 این میزان به 60 درصد خواهد رسید و این امر پیامدهای سنگینی برای ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای چاقی در ابتلا به بیماری های غیرواگیر

رد پای چاقی در ابتلا به بیماری های غیرواگیر