مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:052023-01-15دانش

اقبال دانشجویان نسبت به رشته های تحصیلی تغییر کرده است


اقبال به رشته های تحصیلی دستخوش تغییرات عمده ای شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اظهار داشت: توسعه و پیشرفت دانشگاه ها پس از انقلاب اسلامی نشانگر این موضوع است که انقلاب اسلامی علاوه بر انقلاب دینی، فرهنگی و مذهبی، یک انقلاب علمی نیز بوده است و توجه به تولید علم و شکوفایی و بالندگی علمی از دغدغه های اصلی جمهوری اسلامی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت الله مدنی که دانشگاه آذربایجان به نام ایشان مزین است، شکل گیری دانشگاه ها را بر اساس سه ضلع آموزش، پژوهش و فناوری دانست و یادآور شد: تولید علم و تحقق سند چشم انداز و نقشه جامع و نیل به مرجعیت علمی موقعی امکان پذیر است که این اضلاع بتوانند هم سو با هم عمل کنند.

داداش پور در ادامه به تحولات جمعیتی در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این تحولات در دانشگاه ها نیز تأثیرات خود را گذاشته به طوری که تعداد دانشجویان از قریب به 4.

8 میلیون نفر در سال 1393 به 3 میلیون دویست هزار نفر در سال جاری رسیده و اکنون 84 درصد ظرفیت های دانشگاهی کشور متعلق به پس از انقلاب اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقبال دانشجویان نسبت به رشته های تحصیلی تغییر کرده است

اقبال دانشجویان نسبت به رشته های تحصیلی تغییر کرده است