مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 18:202023-01-14سياسي

دیپلماسی علمی زمینه ساز توسعه روابط بین الملل است


رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه توسعه دیپلماسی علمی و فناوری بهترین وسیله برای توسعه ارتباط کشورها و ملت ها است، توجه به این نوع دیپلماسی را زمینه ساز توسعه روابط بین الملل عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صفر نصراله زاده در دیدار با سرکنسول ایران در ارزروم، یکی از راهبردهای کلان و مهم دانشگاه تبریز را گسترش و توسعه دیپلماسی علم و فنّاوری با کشورهای همسایه و به ویژه با کشور ترکیه اعلام و اضافه کرد: این رویه می تواند در راستای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، جذب دانشجویان خارجی، ایجاد گروه های آموزشی و پژوهشی، میزبانی از فرصت های مطالعاتی، اعطای مدرک مشترک، انتشار نشریات و مقالات مشترک تعریف شود.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های دانشگاه تبریز در زمینه های مختلف گفت: این دانشگاه با داشتن 800 عضو هیأت علمی، 20 دانشکده، بیش از 20 هزار دانشجو، 400 آزمایشگاه و کارگاه، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی و پردیس علم و فناوری بسترها و زیر ساخت های لازم را برای گسترش همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های دیگر کشورها فراهم کرده است.

نصرالله زاده ضمن انتقاد از معرفی ضعیف جایگاه و توانمندی های دانشگاه های کشورمان در منطقه و جهان، گفت: امروزه ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در دانشگاه های ایران به خصوص در دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی علمی زمینه ساز توسعه روابط بین الملل است

دیپلماسی علمی زمینه ساز توسعه روابط بین الملل است