مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 13:402023-01-14دانش

تلاش دانشمند ایرانی برای ساخت یک شکلات بهتر با استفاده از زبان مصنوعی


پژوهشگران «دانشگاه لیدز» به سرپرستی «سیاوش سلطان احمدی»، دانشمند ایرانی این دانشگاه سعی دارند نوعی شکلات ابداع کنند که بهتر و سالم تر از شکلات های کنونی باشد.

- پژوهشگران دانشگاه لیدز به سرپرستی سیاوش سلطان احمدی ، دانشمند ایرانی این دانشگاه سعی دارند نوعی شکلات ابداع کنند که بهتر و سالم تر از شکلات های کنونی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، کمتر کسی می تواند انکار کند که یکی از بزرگترین لذت های چشایی زندگی این است که بافت نرم و ابریشمی چربی، شکر و کاکائو پس از گاز زدن یک تکه شکلات مورد علاقه در دهان پخش شود.

اگرچه بسیاری از ما ممکن است ترجیح دهیم این حس را در قلمروی جادوی آشپزی حفظ کنیم اما دانشمندان معمولا تا زمانی که گره های چگونه و چرا را حل نکنند، راضی نمی شوند.

پژوهشگران دانشگاه لیدز (UL) بریتانیا به سرپرستی سیاوش سلطان احمدی (Siavash Soltanahmadi)، دانشمند ایرانی این دانشگاه، پژوهشی را با استفاده از یک زبان مصنوعی و چند تکه شکلات مرغوب انجام داده اند.

آنها می گویند که اصل لذت شکلات به زمانی مربوط است که چربی آزاد می شود.

آنها در این پژوهش نشان داده اند که این کشف می تواند به ایجاد نوعی شکلات سالم تر کمک کند که با وجود سالم بودن، هنوز هم تمام لذت را به ارمغان می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دانشمند ایرانی برای ساخت یک شکلات بهتر با استفاده از زبان مصنوعی

تلاش دانشمند ایرانی برای ساخت یک شکلات بهتر با استفاده از زبان مصنوعی