مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 08:102023-01-14سياسي

نشست هفتگی شهر کتاب به بحث درباره «هایدگر و ویتگنشتاین می پردازد


نشست هفتگی شهر کتاب روز سه شنبه 27 دی به بحث درباره «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه ای از نظرگاه انسان شناسی فلسفی» اختصاص دارد.

- نشست هفتگی شهر کتاب روز سه شنبه 27 دی به بحث درباره هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه ای از نظرگاه انسان شناسی فلسفی اختصاص دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه 27 دی از ساعت 15 با سخنرانی احسان کریمی ترشیزی به بحث درباره ی هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه ای از نظرگاه انسان شناسی فلسفی اختصاص دارد.

این بحث تحقیقی است در مبانی اندیشه های هایدگر و ویتگنشتاین، از یک نظرگاه انسان شناسیک.

از این روی، هدفی که در پی آن است، گرچه بی سابقه نیست، بلندپروازانه و تا حدی مخاطره آمیز است، چرا که می کوشد این دو فیلسوف بزرگ قرن بیستمی را، که آن ها را برجسته ترین نمایندگان دو سنت فلسفی به ظاهر متفاوت، و حتی متباعد، می انگارند، در حد توان و مایه ی خود، در یک گفت وگوی فلسفی سازنده وارد کند.

این گفتگو بر مدار ایده ای اساسی سر و شکل می گیرد: انسان شناسی های فلسفی اساساً مشابهی در بن و بنیاد تفکرات فلسفی ویتگنشتاین و هایدگر به طور ضمنی نهفته است.

عصاره ی این پژوهش ما را به این نکته می رساند که معظم مراد هر دو فیلسوف آن بوده است که بنیادها و زمینه های متافیزیکی و وجودشناسیک بایسته برای یک انسان شناسی فلسفی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست هفتگی شهر کتاب به بحث درباره «هایدگر و ویتگنشتاین می پردازد

نشست هفتگی شهر کتاب به بحث درباره «هایدگر و ویتگنشتاین می پردازد