مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 07:502023-01-14بين الملل

سرایت پذیری سویه جدید کرونا بسیار زیاد است/لزوم تکمیل واکسیناسیون


سویه های جدید کرونا در حال گسترش است و در آینده نزدیک در استان بوشهر نیز فراگیر خواهد شد که برای در امان ماندن از خطرات آن باید زنجیره واکسیناسیون تکمیل شود.

- نیز کاهش یافته و انگشت شمار شده است.

زیر سویه های جدید اومیکرون شامل زیر سویه های BQ1 و XBB در ماه های اخیر در کشورهای منطقه شرق آسیا و کشورهای اروپایی و آمریکایی گسترش یافته و احتمال افزایش موارد ابتلاء به آن در کشور ما نیز وجود دارد.

این احتمال وجود دارد که این زیر سویه ها طی چند هفته به سویه غالب در کشور تبدیل شده و شاهد افزایش موارد ابتلاء و متعاقب آن افزایش تعداد موارد بستری در کشور باشیم.

در شرایطی که مهمترین راهکار مقابله با کرونا همچنان واکسیناسیون و رعایت مسائل بهداشتی است، می طلبد که افرادی که از زمان آخرین واکسن آنها 6 ماه گذشته است، برای واکسیناسیون به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

افزایش تعداد مبتلایان فوق تخصص ریه در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش نسبی بیماران تنفسی در کشور و استان بوشهر اظهار داشت: در دو ماه اخیر در برخی کشورها از جمله ژاپن و ایالات متحده و چین شاهد افزایش بیماران کرونایی بودیم که البته میزان تلفات، به نسبت مبتلایان، رشد نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرایت پذیری سویه جدید کرونا بسیار زیاد است/لزوم تکمیل واکسیناسیون

سرایت پذیری سویه جدید کرونا بسیار زیاد است/لزوم تکمیل واکسیناسیون