مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 10:362023-01-12پزشكي

درمان میخچه و پینه با این گیاهان


یکی از گیاهان دارویی موثر در رفع میخچه و پینه، سیر است - جی پلاس؛ میخچه براثر ضخیم شدن قسمتی از لایه های شاخی پوست ،ناشی از وارد آمدن فشار به آن ، همچنین در انگشتان پا و نقاط دیگر آن بر اثر پوشیدن کفش تنگ غالبا عارض می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ پینه نیز از ضخیم شدن قسمت های از پوست دست و پا که بر اثر وارد آمدن فشار به آن ها و یا اصطکاک زیاد عارض می شود و چون غالبا به همین علت، ایجاد برجستگی مخروطی شکل، بر روی لایه های عمقی زیر بشره ، فشار وارد می آید از این جهت حالت دردناک دارد.

منیره نورمحمدی، کارشناس گیاهان دارویی در خصوص گیاهانی که در درمان پینه و میخچه موثر واقع می شوند، عنوان کرد: تره ( نام علمی Alium Porrum L) دارای خواص رفع زگیل ، کورک، میخچه و پینه دست وپا است.

وی در خصوص مصرف این گیاه افزود: برگ های تازه این گیاه را 24 ساعت در آب بخیسانید و بعد روی محل مورد نظر در شبانه روز قرار دهید.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از گیاهان دارویی موثر در رفع میخچه و پینه، سیر (Allium Sativum L) است که دارای اثر ضد عفونی کننده و دارای اثر رفع میخچه و پینه است.

بدین صورت که یک قطعه سیر تازه له شده را به صورت ضماد بر روی میخچه و پینه دست و پا قرار داده و باید توجه داشت که قسمت سالم پوست پا با پارچه ای پوشیده شود تا تحت تاثیر قرار نگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان میخچه و پینه با این گیاهان

درمان میخچه و پینه با این گیاهان