مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 09:352023-01-12فرهنگي

گلشیری خواسته یا ناخواسته از ادبیات فرانسه تأثیر گرفته بود


گلشیری خواسته یا ناخواسته از ادبیات فرانسه تأثیر گرفته بود و این تأثیر در آثار او به روشنی مشهود است.

- و این تأثیر در آثار او به روشنی مشهود است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سه شنبه های خواندنی این ماه بانوی فرهنگ، با حضور احسان رضایی و اعضای فعال این کانون ادبی با بررسی آثار هوشنگ گلشیری و تحلیل جریان سیال ذهن در ادبیات ایران و جهان برگزار شد.

احسان رضایی در این نشست آثار گلشیری را لایه ای و تکنیکال خواند و این نویسنده را پرچم دار جریان سیال ذهن در ادبیات ایران معرفی کرد و افزود: این جریان ادبی مخاطبان خاص خود را دارد و شاید به این دلیل عامه پسند نباشد که برای درک و برقراری ارتباط با این نوع داستان ها، خواننده باید با علوم روانشناسی آشنا باشد.

وی گفت: گلشیری خواسته یا ناخواسته از ادبیات فرانسه تأثیر گرفته بود و این تأثیر در آثار او به روشنی مشهود است و شاید شازده احتجاب زاده همین اتفاق باشد؛ چون در جهان غرب و ادبیات اروپا این سبک بیشتر مورد اقبال واقع شده و با جهان داستان ایرانی نامتناجس است.

این منتقد ادبی افزود: بخشی از سیال ذهن نویسی، گفتن افکار منفی شخصیت های داستان است (اعمال و رفتاری که شخص در ذهن خود به انجام آنها فکر می کند) و به دلیل نوع فرهنگ غرب در کشورهای اروپایی و آمریکایی، نوشتن در این ژانر بسیار راحت تر است؛ چون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلشیری خواسته یا ناخواسته از ادبیات فرانسه تأثیر گرفته بود

گلشیری خواسته یا ناخواسته از ادبیات فرانسه تأثیر گرفته بود