مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 17:002023-01-11سياسي

بزرگترین قربانیان ایرانی جنگ نامریی


شبکه روسیا الیوم هم زمان با سالگرد ترور مصطفی احمدی روشن در گزارشی به روش شهادت دانشمندان هسته ای ایران پرداخت و نوشت که موساد پشت این عملیات قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه روسیا الیوم در گزارشی نوشت که در چنین روزی در سال 2012 مصطفی احمدی روشن به واسطه یک بمب که یک موتور سوار در تهران آن را به خودرویش چسباند ترور شد و این سومین اقدام تروریستی در نوع خود به شمار می رود.

احمدی روشن به عنوان مهندس شیمی و یکی از ناظران سایت هسته ای نطنز برای غنی سازی اورانیوم به توصیف می شود و او کارشناس و متخصص ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گاز که تکنیکی مهم در فرآیند غنی سازی اورانیوم است به شمار می رود.

در این گزارش آمده است که عامل این ترور توانست فرار کند و این امر باعث شد که کارشناسان تاکید کنند که عملیات به طور کنترل شده انجام شد و کسی که پشت این عملیات قرار دارد به خوبی منطقه را می شناسد و به احتمال زیاد سازمان موساد پشت این قضیه است.

برخی کارشناسان مدعی اند که عملیات ترور دانشمندان هسته ای ایران با یک عملیات سری در 15 ژانویه 2007 آغاز شد که طی آن اردشیر حسین پور (44 ساله) که استاد دانشگاه شیراز است و جوایز زیادی در زمینه پژوهش های هسته ای دریافت کرده بود در شرایطی مبهم فوت شد و روایت های رسمی حاکی از آن است که وی به وسیله یک گاز ناشناخته م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین قربانیان ایرانی جنگ نامریی

بزرگترین قربانیان ایرانی جنگ نامریی