مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 16:152023-01-11سياسي

نشان تمدنی به هنرمندان صنایع دستی اعطا می شود


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی از اعطای نشان تمدنی به هنرمندان سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم جلالی در ششمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه بافتن از جنس یافتن است، اظهارداشت: انسان اولیه با توجه به وجود مواد اولیه در اطراف خود زیرانداز، سبد و ظرف تولید کرد که این نشان از هوش، درایت و سلیقه دارد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه با ماندن در گذشته همچنان در گذشته باقی می مانیم، که باید از تولیدات صنایع دستی به صورت تزیینی استفاده شود، تصریح کرد: زنان پیشران پیشرفت ایران هستند.

وی گفت: پشتکار و اراده زنان در هر زمینه ای می تواند فرصت های جدید ایجاد کند، طبق بررسی ها پایه گذار بسیاری از صنایع دستی در طول تاریخ زنان بوده اند؛ حضور زنان صنعت گر در هنرهای دستی نشان می دهد که هنوز هم زنان در این حوزه نقش پررنگی دارند و باید به صورت ویژه به آنان توجه شود.

جلالی به وجود مواد اولیه در حوزه حصیر در روستای درزیکلا بابل اشاره کرد و گفت: باید این امر به صورت ملی و جهانی دیده شود، باید هنر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشان تمدنی به هنرمندان صنایع دستی اعطا می شود

نشان تمدنی به هنرمندان صنایع دستی اعطا می شود