مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 11:052023-01-11بين الملل

تحلیلگر عراقی: آمریکا مخالف گسترش روابط عراق با چین است


تحلیلگر سیاسی عراقی معتقد است که آمریکا از همکاری عراق با چین راضی نیست و واشنگتن قصد دارد در مقابل پکن و همه کشورهایی که با آن همکاری می کنند، - بایستد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، صباح العقیلی تحلیلگر سیاسی عراقی تأکید کرد که آمریکا از همکاری عراق و چین، احیای توافق چین و اجرای پروژه های مشترک بین بغداد- پکن، ناراضی است و بهبود وضعیت اقتصادی عراق و رفتن بغداد به سمت پکن را نمی پسندد.

بر اساس این گزارش، العقیلی در ادامه افزود: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، بندر فاو و توافق با چین را در اولویت برنامه دولت خود برای مرحله بعدی قرار داده است تا عراق را از نظر اقتصادی احیا و پروژه هایی را در آینده اجرا کند.

وی تصریح کرد: برخی از طرف های خارجی به دنبال ایجاد مانع در تکمیل بندر فاو و تکمیل نشدن آن توسط عراق برای دستیابی به برخی منافع هستند، به ویژه اینکه بهبود وضعیت اقتصادی عراق مورد پسند آمریکا نیست.

تحلیلگر سیاسی عراقی خاطرنشان کرد: آمریکا به ویژه پس از دیدار السودانی و رییس جمهور چین برای بحث درباره همکاری دو کشور در پروژه کمربند و جاده و پروژه های مختلف، شروع به کارشکنی کرده است.

آمریکا که قصد دارد در مقابل چین و کشورهای همکاری کننده با چین بایستد، از نزدیکی عراق به چین و گسترش همکاری ها بین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر عراقی: آمریکا مخالف گسترش روابط عراق با چین است

تحلیلگر عراقی: آمریکا مخالف گسترش روابط عراق با چین است